O szkole
Szkoła dnia dzisiejszego - to miejsce, w którym dobrze się czujemy, które spełnia nasze oczekiwania: dobrze kształci, dobrze wychowuje, dostrzega w każdym z nas pozytywne cechy, uzdolnienia i rozwija je, a przy tym zachowuje i pomnaża dziedzictwo kulturowe, tożsamość narodową, dba o środowisko społeczne, to nasza przyjazna szkoła.
Cele szkoły
- Kształtowanie poczucia więzi narodowej, kultury i tradycji, szacunku do języka ojczystego i symboli narodowych.
- Realizacja prawa każdego dziecka do zdobywania wiedzy i umiejętności odpowiednio do wieku i osiąganego rozwoju.
- Dostosowanie treści edukacji i umiejętności do warunków współczesnego świata.
- Utrzymanie bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania
i opieki w szkole.
- Upowszechnienie wiedzy ekologicznej wśród dzieci i młodzieży oraz kształtowanie właściwej postawy wobec ochrony środowiska.
- Uczenie korzystania z zasobów informacyjnych współczesnego świata - przygotowanie do samokształcenia.
- Objęcie opieką uczniów szczególnie uzdolnionych poprzez realizację indywidualnych programów nauczania.
- Stwarzanie dla dzieci z zaburzeniami i deficytami rozwojowymi możliwości korzystania z poradnictwa psychologiczno - pedagogicznego oraz warunków do uczenia się we własnym środowisku.
- Zapewnienie opieki dzieciom i młodzieży osieroconej, pozbawionej całkowicie lub częściowo opieki rodzicielskiej, a także uczniom.
Koło teatralne
Zajęcia maja różnorodny charakter, niekiedy jest to tylko wspólna zabawa a niekiedy wyłącznie próby przed występami. W naszym dorobku mamy wiele występów na szkolnych uroczystościach, jasełka i tegoroczny nagrodzony wyróżnieniem występ na III przeglądzie Dzieci i Młodzieży Gminy Mszana Dolna. Najbardziej jednak widać nas na corocznym festynie środowiskowym Kraina Radości. Tu właśnie prezentujemy swoje największe i najlepsze spektakle.
Koło regionalne
- Organizuje spotkania z ciekawymi ludźmi (miejscowi twórcy ludowi, ludzie o niezwykłych zainteresowaniach) i z ludźmi zasłużonymi dla społeczności lokalnej, organizuje żywe lekcje historii regionu – dokumentowane każdorazowo w postaci opracowania w bibliotece szkolnej.
- Gromadzi nowo wychodzące i archiwalne publikacje dotyczące regionu – współpraca z antykwariatami w Krakowie.
- Gromadzi i dokumentuje materiał fotograficzny i słowny dotyczący wieńców i pieśni dożynkowych, powiększając go rokrocznie o nowe materiały.
- Gromadzi przyśpiewki ludowe, opisy zwyczajów regionalnych i opracowuje scenariusze obrzędów regionalnych.
Koło przyrodnicze
Uczniowie samodzielnie dokonują odkryć geograficznych i przyrodniczych, analizują zmiany środowiska i prowadzą dzienniki obserwacji. Tworzą mapy topograficzne, profile hipsometryczne i inne zadziwiające rzeczy , o których ja nie mam nawet pojęcia. Faktem jest, że doskonale się przy tym bawią i poszerzają swoje wiadomości, które konfrontują później podczas licznych, bliższych i dalszych wycieczek.
Koło plastyczne
Na zajęciach koła uczniowie poznają różne techniki malarskie, origami i zasady rysunku. Swoje prace prezentują w szkolnej galerii i ozdabiają nimi szkolne korytarze. Wykonują również dekoracje na uroczystości szkolne i środowiskowe.
|